Παρουσιάζονται τα σενάρια για την όδευση του Σιδηροδρόμου στην Πάτρα

 

Οι δύο επικρατέστερες προτάσεις για τη διέλευση της γραμμής του ΟΣΕ από τον αστικό ιστό της Πάτρας παρουσιάζονται στις 20 Δεκεμβρίου, στην πόλη από το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο.

Η πρώτη λύση προβλέπει την παραμονή της σημερινής υπέργειας γραμμή για τον Προαστιακό και μια υπογειοποιημένη για το νέο υπεραστικό σιδηρόδρομο.

Η βύθιση θα ξεκινά στον Άγιο Διονύσιο και θα φθάνει ως το ύψος του Αγίου Ανδρέα από όπου ο υπεραστικός θα φθάνει μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας. Η δεύτερη πρόταση προβλέπει δεύτερη επίγεια γραμμή παράλληλη με τον Προαστιακό. Και στις δύο μελέτες προβλέπεται η δημιουργία ενός μεγάλου κόμβου στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου.

Το τμήμα Ρίο-Πάτρα είναι το τελευταίο που θα πρέπει να δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ αλλά και το πιο… προβληματικό. Η υπογειοποίηση στα 5χλμ του κεντρικού ιστού της Πάτρας είναι κοστοβόρα και η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη καλέσει τους τοπικούς φορείς να την εγκαταλείψουν. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, η σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση, μπορεί να προκαλέσει την εμπλοκή του έργου κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, αποτελώντας παράλληλά «βρόχος» για την ολοκλήρωση των βασικών έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Πελοποννήσου. Τα έργα μέχρι τώρα φέρνουν τον σύγχρονο σιδηρόδρομο μέχρι τον Ψαθόπυργο. Στις 31 Δεκεμβρίου δημοπρατείται εκ νέου το έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη που ολοκληρώνει παλιές εργολαβίες. Υπό κατασκευή είναι από το 2012 το τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη και από τον φετινό Σεπτέμβριο το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος. Το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο είναι ώριμο μελετητικά και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2014.

O διάλογος που ξεκίνησε στο Forum Ανάπτυξης Το φλέγον ζήτημα με το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο ανέδειξε πρόσφατα Forum Ανάπτυξης 2013, σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση της οργάνωσης «Φίλοι του Σιδηροδρόμου». Ομιλίες, συμπεράσματα και δημοσιεύσεις στο «Σ.Ε.» και τον τοπικό Τύπο με αφορμή την εκδήλωση, συνεχίζουν να προκαλούν αλλά και αντιθέσεις που αποτελούν μα πρόγευση και για την σημερινή παρουσίαση.

Την έκπληξη του στα πλαίσια του για την προσπάθειά κάποιων να «πολεμήσουν» την υπογειοποίηση της γραμμής κατά μήκος της Όθωνος - Αμαλίας, παρά να αναπτύξουν τα πλεονεκτήματα των σιδηροδρομικών μεταφορών και να διατυπώσουν συγκεκριμένες τεκμηριωμένες προτάσεις εξέφρασε με επιστολή του -με αφορμή την εκδήλωση του Forum Ανάπτυξης 2013ο μηχανικός και τ. Δ/ντης των Τ. Υ. Λιμένα Πατρών, Παναγιώτης Μπούσμπουρας.

«Σαν να πιστεύουν ότι το έργο που θα επιτελέσει ο σιδηρόδρομος εξαρτάται από την επίγεια ή υπόγεια διέλευσή του. Και ενώ υποστηρίζουν ότι το τρένο θα συμβάλει στην ανάπτυξη και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, δεν αναρωτήθηκαν πως συμβιβάζεται η βελτίωση της ποιότητας ζωής με την επίγεια διέλευσή του κατά μήκος του κεντρικού τομέα. Αντίθετα, όπως διάβασα, μπροστά στην αδήριτη ανάγκη να φθάσει το τρένο στο Ν. Λιμένα, πέρασε σε δεύτερη μοίρα ο τρόπος διέλευσης από την Πάτρα.

Προφανώς δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι χωρίς την ολοκλήρωση του Νέου Λιμένα με την κατασκευή του εμπορικού τμήματος, δεν υπάρχουν φορτία για το τρένο» αναφέρει σε επιστολή του η οποία ολόκληρη μπορείτε να δείτε εδώ

Τελευταία Ενημέρωση : Σάββατο, 15/02/2014

Download attachments:

Περισσότερα σε αυτή την Κατηγορία :

 Χορηγοί 8ου Forum Ενέργειας 2019

Πρωτοσέλιδο "Σύμβουλου Επιχειρήσεων"

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

ΕΛΠΕ

Δείτε το κανάλι μας στο YouTube

Εικονομηνύματα Forum Ανάπτυξης

banner forum 2016

 

Αρχή Σελίδας
Template by JoomlaShine